LK20 på Hasle

LK20

SLIK HAR VI ARBEIDET:
På Hasle skole startet vi arbeidet med LK20, også kalt Fagfornyelsen, i skoleåret 2019-20. I personalet arbeidet vi med verdigrunnlaget, overordnede føringer og nye begrep I arbeidet med verdigrunnlaget i LK20 deltok alle skolens ansatte og elevene, ved hjelp av elevrådet.

Hasle skoles verdier er et resultat av denne prosessen. Verdiene glede og motivasjon, hele mennesket, samt trivsel og tilhørighet, er verdier vi ønsker å forankre i alle deler av skolehverdagen vår.

FELLES PERIODEPLAN FOR SKOLEN SKAL SIKRE KVALITET OG PROGRESJON
For å sikre systematisk opplæring og progresjon gjennom barneskolen, har vi på Hasle dette skoleåret jobbet med å utarbeide det vi kaller periodeplan. Periodene er knyttet til de overordnede temaene folkehelse og livsmestring, demokrati og mangfold, og bærekraftig utvikling. Innenfor hver periode vil noen fag, grunnleggende ferdigheter og læreplanmål være i fokus, uten at andre ting forsvinner. Dette for i større grad å kunne utarbeide tverrfaglige prosjekter slik at vi kan synliggjøre sammenhengen mellom de ulike temaene på tvers av fag.

Arbeidet med å lage en periodeplan for hele skolen er godt i gang, og neste skoleår skal den implementeres.

Vi har delt skoleåret inn i seks perioder:

·  Det er mitt valg
· Hjernen er stjernen