Strategisk plan

Strategisk plan for 2024

Hasle skole har de siste årene stabilisert skolens faglige resultater på et høyt nivå. Det har vært arbeidet godt og systematisk, av et kompetent personale, for å få det til. Både skolen og AKS bidrar til de gode resultatene.

I Strategisk plan for 2024, satser vi fortsatt på å sikre gode, faglige resultater for hver enkelt elev. Både det å sikre en solid og systematisk opplæring i grunnleggende lese- skrive- og regneferdighetene tidlig i skoleløpet (målt ved resultatene på nasjonale prøver 5.trinn), og å videreutvikle elevenes grunnleggende ferdigheter til en større dybdekompetanse gjennom skoleløpet (målt ved Nasjonale prøver for våre elever i 8.trinn) står sentralt. Vi arbeider ut fra en periodeplan gjennom skoleåret, der LK20 er selve fundamentet og hensiktsmessig bruk av skolens læringsressurser er sentralt.

Gode faglige resultater henger nøye sammen med elevenes trivsel. På Hasle skole arbeider vi systematisk for at alle elevene skal oppleve et trygt og inkluderende læringsmiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Felles rutiner, felles forventninger, forutsigbarhet, trygg klasseledelse og kompetente voksne på både skole og AKS er med på å fremme et godt og trygt skolemiljø. Vi jobber aktivt med skolens årshjul for godt skolemiljø.

På Hasle skole har vi et engasjert og kompetent personale også på AKS. AKS spiller en aktiv rolle for å styrke elevenes motivasjon, sosiale kompetanse, mestring og læring. Ansatte på AKS støttes i sitt arbeid gjennom veiledning, pedagogisk utviklingstid og basemøter ukentlig.

Hasle skole er en tradisjonsrik og framtidsrettet skole - framoverlent i utvikling og med respekt for fortiden!

Planen ble vedtatt av skolens driftsstyre januar 2024